בימ"ש הצבאי ידון בערעור של אלישע ירד כנגד הצו המנהלי

בנצי לייזרוביץ No Comments on בימ"ש הצבאי ידון בערעור של אלישע ירד כנגד הצו המנהלי

בימ"ש הצבאי במחנה עופר ידון מחר בערעור של אלישע ירד כנגד צו ההרחקה המנהלי המרחיק אותו מביתו ומשפחתו. עו"ד עדי קידר מחננו "אין הצדקה לצו – הוצא בשל התנגדות אידיאולוגית של האלוף לדרכו של ירד"

אלישע ירד צילום: Erik Marmor/Flash9
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימ"ש הצבאי ביהודה (מחנה עופר) ידון מחר (חמישי) בשעה 13:30 בערעור שהגיש אלישע ירד, כנגד הצו המנהלי אשר הוצא כנגדו בידי אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס המרחיק אותו משטחי יהודה ושומרון, ללא כתב אישום וללא משפט.

את הערעור הגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו. ירד נשוי ואב לשנים ומתגורר ברמת מגרון בבנימין. בערעור דורש ירד לבטל את הצו כנגדו. בין השאר נכתב בערעור כי הצו פוגע אנושות בשגרת חייו, בעבודתו ובמשפחתו של ירד. בנוסף ביקש ירד באמצעות עו"ד קידר מבימ"ש הצבאי להוציא עיכוב ביצוע לצו וזאת עד לסיום הליכי הערעור.

בערעור כתב קידר כי לצו אין כל הצדקה, והוא הוצא כנגד ירד רק בשל התנגדות אידיאולוגית של אלוף הפיקוד לדרכו של ירד "המערער עומד בתוקף על כך שלא ביצע כל עבירה פלילית, לא נקט באלימות נגד איש, וכי הצו שהוצא יושב על אדנים של התנגדות אידיאולוגית לפעילותו של המערער ומשכך אין לו כל הצדקה. המערער אינו עסוק בפעילות מחתרתית. גם הנסיון לנפח "תיק מודיעני" בעניינו הוא נסיון שווא לייצר דמוניזציה לדמותו של המערער. המערער לא פעל בסתר מעולם, לא הסתנן בחשכת לילה לביצוע פעולות טרור בשטח האויב, לא שלח פעילים מטעמו להרוג או להצית או לחבל. לא מיניה ולא מקצתיה", נכתב.

עוד כתב עו"ד קידר לבימ"ש כי "ההפך הוא הנכון. המערער רואה חשיבות עליונה בשיתוף פעולה עם מערכות המדינה, צה״ל ושאר הרשויות. אכן המערער פועל במרץ במאבק נגד ההשתלטות הבלתי חוקית הפלסטינאית על שטחי c. המערער וחבריו רועים צאן ומקימים מאחזים במקומות שמדינת ישראל החליטה להפקיר, במודע או שלא במודע. לא פעם ולא פעמיים הפעילות המוצלחת שלהם מעוררת את זעמם של הפלסטינאים בסביבה שמצדם יוזמים פעולות טרור רבות וקשות נגד אותה חבורה", נכתב בערעור.

לסיום נכתב כי "אך בנסיבות המתוארות, שבעיקרם של דברים אין עליהם מחלוקת, סבור המערער כי אין ולו תחילת הצדקה לצו הגבלה מנהלי אשר הפסיקה מותירה למקרי קצה בלבד וכלפי דמויות עם מאפיינים שונים בתכלית מאלו שלו. היה ורצתה מערכת הביטחון להעמיד את מרשי על מקומו, להניע אותו ממעשים חוקיים אך מסוכנים לתפיסתה – פתוחה לה הדרך לבוא איתו בדין ודברים. צו הגבלה אינו הכלי לכך".

מארגון חוננו המייצג את אלישע ירד נמסר "צווי ההגבלה המנהליים כנגד פעילים בהתיישבות הם שערורייה תמיד ובמקרה הזה כפליים. ההתנהלות הלוחמנית והמוטרפת של רשויות המדינה נגד אלישע ירד במהלך החקירה הפלילית נגדו ממשיכים כעת ברדיפה מרושעת של צו הגבלה מינהלי דרקוני. כאומרים, בית המשפט עובד מול ראיות. הוא אינו מתאים לנו.

"נמשיך ונעמוד לימינו של אלישע ירד ושל כל מי שחווה את הרדיפות הללו ונמצה את כלל ההליכים המשפטיים העומדים לרשותנו על מנת להוציא את הצדק הפשוט והבהיר הזה לאור", מסרו.



0 תגובות